If I died before YOU
Saturday, July 16, 2011, 0 speaks

Assalammualaikum... *xjawab dose... 
tengok la title hari ni... touching cket coz hari ni kan hari jumaat, penghulu sgale hari & hari yang baek untuk brmuhasabah diri yang lagi kerdil lagi hina ini... dengan suasana yang dingin, sunyi ngan hujan diluar rumah sungguh menusuk jiwa yang inginkan keampunan + keberkatan.. 




Andai cheera mati. adakah orang yang merasa kehilangan atas diri cheera. adakah orang yang mampu menangis pilu mengantar mayat cheera. adakah orang yang sentiase mendoakn cheera setiap kali mengenangkan cheera. adakah orang yang ziarah ke nisan cheera.
cheera, menangis bila harus memikirkan persoalan yang brmain di kepala. namun cheera harus terus memikirkan nyerr. krane bnde ni akan pasti terjadi pade diri cheera. 
kini cheera tak memiliki orang yang tulus mencintai + menyayangi cheera lagi.. seperti keluarga cheera, kekasih hati & sahabat2. andai cheera mati. takkan ada yang peduli, malah mugkin cheera akan dicaci,dimaki dan dibenci. kini cheera berada dalam lingkup orang-orang yang sangat membencikan cheera. Mereka saling menunggu cheera melakukan kesalahan. Mereka hanya orang-orang yang busuk bertopeng kebaikan dan kebajikan semu. Lalu siapa yang begitu tulus menyayangi cheera disini. Hidup memang sulit kata mereka, apalagi hidup dengan cheera.
Ya Allah… hamba tak mau merasakan apa-apa. hamba hanya ingin menyebut namamu saja sebagai pengganti aduan hamba. Hamba kini ingin mengumpulkan amalan yang banyak untuk bekal hamba pulang ke dekapan kasih sayangmu. Ya Robb… Hamba jadikan sabar sebagai penakhluk semua kebencian dihati ini. Hamba jadikan sedekah untuk menghancurkan kesombongan dan kekikiran hamba. Hamba jadikan sholat hamba sebagai pelindung hari-hari hamba yang penuh dengan orang-orang yang benci atas kehadiran hamba.Hamba jadikan doa sebagai penghibur hati, bahwa ada kekuatanMu yang sangat luar biasa, yang sanggup mengalahkan kerisauan dalam diri. Hamba jadikan diam sebagai benteng diri, dari kata-kata penuh dosa, janji-janji penuh dusta. Hamba sepenuhnya yakin, bila hamba tetap pada pendirian ini, pada kesabaran yang sudah semestinya. Hamba akan mendapatkan kasih sayang yang luar biasa dariMu Ya Allah… dan Hamba tak perlu lagi berputus asa dengan keadaan duniawi yang telah merenggut kelapangan dari hidup hamba ini. Allah… Hamba mohon berilah hamba kesabaran yang tak habis-habisnya. Hamba mohon ampunkanlah segala dosa. Hamba mohon berilah hamba kekuatan untuk mengahadapi kenyataan yang tak selalu menyenangkan ini. Hamba mohon jagalah hamba dari pengaruh hati yang menggebu. Hamba mohon terimalah segala amalan hamba. Yang hanya untuk meraih kasih sayangMu.. Hamba beramal
0 comment(s)
Older Post | Newer Posts